Zwiększenie dawki leku euthyrox – pytanie.

Strona Główna Forums O forum Zwiększenie dawki leku euthyrox – pytanie.

Ten temat zawiera 2 odpowiedzi, ma 2 głosy, i został ostatnio zaktualizowany przez  maagd, 5 lata, 6 miesiące temu.

  • Autor

    Wpisy

  • #3596


    maagd

    Participant

    Witam, mam 22 lata i od ponad roku borykam się z niedoczynnością tarczycy.
    Wyniki z listopada są następujące:
    TSH – 4,87 (norma 0,27-4,20)
    FT3 – 3,34 (norma 2,00-4,40)
    FT4 – 1,15 (norma 0,93-170)
    Anty-TPO – 16 (norma 0-34)

    Od listopada do początku grudnia brałam Euthyrox 25 przepisany przez lekarza rodzinnego. Na początku grudnia poszłam do endokrynologa, który po wywiadzie ze mną zwiększył mi dawkę na półtora tabletki tj. 32,5 (żeby zużyć do końca opakowanie 25). Przepisał mi też tabletki 75, żebym brała połówkę dziennie czyli wychodzi 37,5. Odkąd biorę 32,5 mam dziwne bóle i uciski w klatce piersiowej, ogólnie dziwne samopoczucie. Wyniki FT3, FT4 i antyTPO mieszczą się w normie… nie rozumiem liczby 4,87 skoro tam jest wszystko okej. Nie wiem czy powinnam zmniejszyć dawkę do 25? Bo czułam się po niej lepiej, ale endokrynolog stwierdził, że po 25 tarczyca może się wcale nie ruszyć, a po większej dawce zacznie się unormować. W lutym jestem umówiona na USG i jutro idę do laboratorium zbadać ATG przeciwciała antytyreoglobulinowe. Czy zwiększenie dawki nawet na tak niewielkie może powodować te uciski czy to raczej co innego? Boję się, że gdy będę brała te 37,5 to będzie jeszcze gorzej.
    Uprzejmie proszę o pomoc.

  • #3598


    tarczyca.info

    Keymaster

    Tak minimalne zwiększenie dawki Euthyroxu nie może powodować w/w dolegliwości. Podanie od razu dużej dawki np 100ug u osoby z niedoczynnością tarczycy, szczególnie ze współistniejącą chorobą niedokrwienna serca może być niebezpieczne, ale to nie dotyczy pani przypadku

  • #3601


    maagd

    Participant

    Dziękuję za informacje.
    Ja mam lekką niedomykalność zastawki mitralnej i trójdzielnej, ale nie wiem czy to ma jakiś związek. Dziwne jest tylko to dla mnie, że po zwiększeniu dawki się tak dziwnie czuje, głowa boli, osłabienie takie ogólne, no i ten ucisk. Także lekkie palpitacje serca, których dotychczas nie miałam, bo ucichły…

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

NAJNOWSZE WĄTKI NA FORUM

NAJNOWSZE KOMENTARZE

  • SylaW:

    Proszę o poradę odnośnie moich wyników. W lipcu poroniłam w 9 tygodniu cią...

  • Niedoczynność tarczycy w ciąży | Tarczyca.info:

    […] Szczegóły omówiono w dziale ciąża a tarczyca […]...

  • Podwyższone TSH w ciąży | Wysokie TSH a ciąża | Portal Tarczyca.info:

    […] jawnej niedoczynności tarczycy (podwyższone TSH, obniżone FT4) omó...

  • daniela:

    Witam Mam pytanie jestem tydzień po operacji całkowitego usunięcia tarczycy...

  • Agnes:

    Dobry wieczór. Ze względu na pogarszające się samopoczucie (biegunka naprzem...

  • tarczyca.info:

    Tak, warto iść do lekarza. Może to być początek rozwijającej się niedoczy...

  • kasiatychy5:

    Witam. Proszę o interpretację wyników, bo niby są w normie. Nie wiem czy war...

  • tarczyca.info:

    Nie ma czegoś takiego w opisie usg jak czarna plamka...

  • tarczyca.info:

    W tym wieku takie wyniki badań są prawidłowe...

  • tarczyca.info:

    Wyniki nie wskazują aby zaburzenia czynności tarczycy były przyczyną...

  • tarczyca.info:

    Warto uzupełnić o ATG. Poza tym mała tarczyca w usg. Wskazuje to na możliwo...

  • Martyna23400:

    Witam, proszę o interpretację wyników, mam 24 lata 162 cm wzrostu i 52 kg, w ...