Euthyrox a migotanie serca

Strona Główna Forums Różne zagadnienia dotyczące tarczycy Euthyrox a migotanie serca

Otagowane: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Ten temat zawiera 1 odpowiedź, ma 2 głosy, i został ostatnio zaktualizowany przez  tarczyca.info, 4 lata, 6 miesiące temu.

  • Autor

    Wpisy

  • #4108


    AgnieszkaP

    Participant

    Witam, mam 24 lata. Niedoczynność odkryłam przez przypadek, kiedy zaczęły mi lecieć włosy i poszłam do dermatologa, potem wykonałam badania hormonalne i wyszło. Mialam TSH ok.4,2 . Zaczęłam brać Euthyrox 12,5mg. TSH spadło do 2,9. Lekarz polecił mi żebym zaczęła co drugi dzień brać 25mg. Jednak mój organizm się strasznie buntuje, mam ogromne migotania serca. Wprowadzałam lek małymi dawkami (np. brałam 12,5 codziennie ale tylko we srody brałam 25 – i to samo). Nie wiem co robić, a endokrynolog mówi, że to nie możliwe, że przy takich małych dawkach mieć takie objawy – już rok się z tym męczę. wiem, że TSH 2,9 to nie jest dużo, ale w przypadku zajścia w ciążę może mi urosnąć do kolosalnie i co wtedy? kiedy nie mogę brać większych dawek? Dodam, że miałam też zmieniony lek, ale skutek ten sam. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? pozdrawiam.

  • #4120


    tarczyca.info

    Keymaster

    Pytanie.
    Witam, mam 24 lata. Niedoczynność odkryłam przez przypadek, kiedy zaczęły mi lecieć włosy i poszłam do dermatologa, potem wykonałam badania hormonalne i wyszło. Mialam TSH ok.4,2 . Zaczęłam brać Euthyrox 12,5mg. TSH spadło do 2,9. Lekarz polecił mi żebym zaczęła co drugi dzień brać 25mg. Jednak mój organizm się strasznie buntuje, mam ogromne migotania serca. Wprowadzałam lek małymi dawkami (np. brałam 12,5 codziennie ale tylko we srody brałam 25 – i to samo). Nie wiem co robić, a endokrynolog mówi, że to nie możliwe, że przy takich małych dawkach mieć takie objawy – już rok się z tym męczę. wiem, że TSH 2,9 to nie jest dużo, ale w przypadku zajścia w ciążę może mi urosnąć do kolosalnie i co wtedy? kiedy nie mogę brać większych dawek? Dodam, że miałam też zmieniony lek, ale skutek ten sam. Co mogę zrobić w takiej sytuacji? pozdrawiam.
    Odpowiedź
    1. Należy przede wszystkim uzupełnić badania (usg, przeciwciała, ft4)
    2. Ta dawka tyroksyny faktycznie nie ma wpływu na kołatanie serca, warto poszukać przyczy i przede wszystkim potwierdzić, że faktycznie ma Pani kołatanie (holter EKG).
    3. Przed ciążą TSH musi być niższe!

Musisz być zalogowany aby odpowiedzieć na ten temat.

NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

NAJNOWSZE WĄTKI NA FORUM

NAJNOWSZE KOMENTARZE

  • SylaW:

    Proszę o poradę odnośnie moich wyników. W lipcu poroniłam w 9 tygodniu cią...

  • Niedoczynność tarczycy w ciąży | Tarczyca.info:

    […] Szczegóły omówiono w dziale ciąża a tarczyca […]...

  • Podwyższone TSH w ciąży | Wysokie TSH a ciąża | Portal Tarczyca.info:

    […] jawnej niedoczynności tarczycy (podwyższone TSH, obniżone FT4) omó...

  • daniela:

    Witam Mam pytanie jestem tydzień po operacji całkowitego usunięcia tarczycy...

  • Agnes:

    Dobry wieczór. Ze względu na pogarszające się samopoczucie (biegunka naprzem...

  • tarczyca.info:

    Tak, warto iść do lekarza. Może to być początek rozwijającej się niedoczy...

  • kasiatychy5:

    Witam. Proszę o interpretację wyników, bo niby są w normie. Nie wiem czy war...

  • tarczyca.info:

    Nie ma czegoś takiego w opisie usg jak czarna plamka...

  • tarczyca.info:

    W tym wieku takie wyniki badań są prawidłowe...

  • tarczyca.info:

    Wyniki nie wskazują aby zaburzenia czynności tarczycy były przyczyną...

  • tarczyca.info:

    Warto uzupełnić o ATG. Poza tym mała tarczyca w usg. Wskazuje to na możliwo...

  • Martyna23400:

    Witam, proszę o interpretację wyników, mam 24 lata 162 cm wzrostu i 52 kg, w ...